Ebben az időszak sok előadással, hetente új premierekkel kell előállni, nagyon újat, frisset és pörgőst kell kínálni, hiszen a nyaralók jellemzően nagyvárosokból vagy azok környékéről jönnek ide nyaralni. Régebbi filmekre nehezebben lehet őket becsalogatni, mert azokat már látták. Azt a mozinézési igényt kell kielégíteni, amire nekik szükségük van. Lesz egy téli időszak, amikor el lehet egy kicsit jobban menni az alternatív közönség felé, készülünk art sorozatokkal, opera vagy sportközvetítésekkel is. Kaposváron jól működik a kortárs filmklub, ami szerintem itt is működőképes lehet. Mindenféle a mindennapi mozizástól eltérő tartalommal is készülünk, ehhez a Sony megfelelő anyagokat biztosít számunkra.
Mozivilág: Hogyan alakították ki a jegyárakat? Lesz-e kedvezőbb a forgalomszegény időszakban?
M.Gy.: A jegyárakat az országos átlaghoz igazítottuk, várhatóan a hidegebb hónapokban nagyobb mérvű kedvezményekkel fogjuk meg a közönséget.
Mozivilág: Miért a Sonyra digitális gépeire esett a választás?
M.Gy.: Mert a Sió Pláza így döntött. Nyilván árajánlatokat kértek a többi gyártótól is, de hosszú távon ez érte meg nekik a legjobban. Egyébként a Sony 4K egy nagyon látványos technika, szerintem a nálunk felszerelt vászonnál nem olyan hatalmas a különbség, mint egy nagyobb felületen, de jó képe van határozottan. Kollégák itt jártak vidéki városokból, ők is azt látták, hogy jó a szolgáltatási szintje, rengeteg olyan tartalmat és eszközt ad mellé a Sony, amivel sikereket érhetünk el.
Mozivilág: Egy olyan térhatású technikát sikerült telepíteni, ami jelenleg egyik magyar mozi sem használ. Miért a RealD lett végül a kiválasztott rendszer?
M.Gy.: A válasz egyszerű: mert a Sonynak a RealD-vel van kizárólagos szerződése. Igaz jövőre ígérték a saját 3D rendszerük kifejlesztését, amely egy aktívszemüveges rendszeren alapszik, hasonló lesz, mint most az Xpand. De mi most egy biztos, hosszú távú szerződést kötöttünk a RealD-vel.
Mozivilág: Pláza mozi lévén, miért nem egy lánc bérelte ki a Sió Mozit?
M.Gy.: Az országos méretű Cinema City és az a két kisebb hálózat (Budapest Film, Mi Mozink), amely főleg Budapesten és annak környékén üzemeltet több termes filmszínházakat, egy kéttermesben nem tudja megvalósítani a saját elképzeléseit. A ház ezért pályáztatta meg magáncégek körében az működtetést, amelyet végül mi nyertünk meg. Egy önálló moziüzemeltető jobban ki tudja aknázni azokat a lehetőségeket, amik egy moziban benne vannak, mint egy központi irányítású mamutcég. Ezáltal pedig sokkal több nézőt képes újra és újra aktivizálni.
Mozivilág: Van esélyük a kis moziknak egy gigacég monopolhelyzete mellett érvényesülni? Mennyire kiszolgáltatott a piac? Visszafordítható-e a folyamat, ami a mozipiacvezetőt ilyen naggyá tette, mint ami mostanra lett?
M.Gy.: Beleszólni egy ilyen dologba egészségtelen, másrészt nagyon nehéz, szinte reménytelen. Nincs még egy olyan ország a miénken kívül, ahol egy cég kezébe adták volna a mozik több, mint 50%-át. Ez a cég 2012 első hónapjaira szinte teljesen digitalizálta moziparkját és ezért a nagyobb filmforgalmazók fokozatosan áttértek a digitális kópiák gyártására és terjesztésére, majd bejelentették, hogy az év végén már lesz olyan filmjük, amit nem gyártanak le 35 mm-es formátumban, mert nem éri meg nekik. Az önálló mozik ma egy olyan versenyhelyzetben vannak, amiben ha nem fejlesztenek, digitális gépek nélkül nagyon nehéz helyzetbe kerülhetnek. Mi most könnyebb helyzetben vagyunk, mert kettő digitális géppel indultunk.
Mozivilág: Milyen a forgalom, hogy fogadta az új mozit a közönség?
M.Gy.: Teltházas volt az első, de sajnos az első napon csak egy teremmel tudtunk elindulni és a térhatású technika eszközei sem érkeztek meg időben. Ennek ellenére a vendégek türelmesek és örülnek, hogy végre van mozi a városban, ezentúl nem kell Székesfehérvárra vagy Veszprémbe utazni érte.