A CinemaNext Hungary egy Christie CP4230-as 4K digitális géppel vetít 6 kW-os Xenon lámpával, a film képe egy 48 méter távolságra lévő, Ausztriából bérelt felfújható, 16x8 méteres tényleges vetítési felületen jelenik meg. A vászonhelyettesítő objektum tényleges métere 18x12 méteres, négy sarkán egy-egy 2000kg-os vízzel töltött horgony tartja a szél ellen. A hang a koncertekhez használt standard hangosítás, line-array hangsugárzókkal és a kompromisszum megoldásként a center hangsugárzó a vetített kép alá került.
A szeptember 4-9 között lebonyolításra kerülő, Budapest több pontján (Francia Intézet, Uránia Nemzeti Filmszínház, Toldi Mozi, Szent István tér) vetített filmek, úgymint „restaurált ritkaságok, közönségkedvencek, az európai filmarchívumok frissen felújított gyöngyszemei, magyar és magyar vonatkozású külföldi filmremekek, Hollywoodot megteremtő közép-európai alkotók örökzöld filmjei, a Cannes-i Fesztivál idei filmtörténeti programjának legjava – nagyvásznon, igazi moziélményként, szabadtéren is, szakmai és zenés programokkal” – írja a filmarchívum ajánlója. Szeptember 5-8 között a Bazilika előtti 500 fős nézőtéren 19:30-kor kezdődnek a vetítések, az előző három vetítés Az aranyember, Volt egyszer egy Vadnyugat és a Moszkva tér voltak. A mai utolsó előadás a Luc Besson által jegyzett Nagy kékség lesz, az előadás ingyenesen megtekinthető.
(képek: CinemaNext Hungary)